Un Offtopic Explicativ

Știm, a trecut foarte mult timp de când n-am mai scris nimic p-aici…eu, personal, voi reîncerca să-mi reiau activitatea aici, dar pentru asta, trebuie să-mi recuperez carnețelul cu momentele memorabile (da…chiar am așa ceva, pentru că s-au întâmplat foarte multe și cumva-cumva, trebuia să fac o selecție între cele mai memorabile momente) de la Cluj.

Ideea e că eu voi încerca să mențin un fir cronologic pe acest blog (în poveștile mele, cel puțin), fapt pentru care voi relua activitatea de unde am lăsat-o.

Așa, foarte pe scurt, a trecut prima sesiune, prima sesiune de restanțe, sesiunea de restanțe speciale, apoi a venit vertiginos a doua sesiune, cu a doua sesiune de restanțe, iar acum, așteptăm sesiunea de restanțe speciale de la sfârșitul lui august…Concluzia este că: A TRECUT UN AN DE FACULTATE! Da, a trecut…a trecut extrem de foarte repede!

Arta negocierii

Înainte de a dormi cu partenerul nostru, am dormit singuri, până la aproximativ 20 de ani. În timpul acestei perioade de solitudine, am deprins şi obiceiuri, cum ar fi cele pe care ni le-au transmis părinţii sau cele pe care ni le-am format atunci când gusturile şi nevoile noastre au început să se contureze. Iată din ce cauză abordăm patul conjugal cu un oarecare număr de prejudecăţi şi obsesii.

În perioada de început a vieţii comune („”starea de graţie””), suntem învăluiţi de vraja iubirii şi suntem atât de fericiţi să trăim şi să dormim alături de persoana iubită, încât totul se petrece aşa cum nici n-am visat. Desigur, observăm la celălalt obişnuinţe diferite sau contrare obişnu­inţelor noastre; uneori, obişnuinţele noastre nu îşi mai găsesc locul şi sunt lăsate la o parte.

Însă, în entuziasmul şi bucuria ce le însoţesc, opoziţiile respective nu vor genera nici un fel de conflict. Tranzacţiile se efectuează cvasispontan şi tacit: renunţăm cu veselie la obişnuin­ţele noastre şi le adoptăm bucuroşi pe ale celuilalt.

Se poate totuşi ca, după un anumit timp, să dispară încântarea, iar adaptabilitatea începuturilor să se estompeze şi unele obişnuinţe mai vechi să revină.

De asemenea, se mai poate ca, în urma schim­bărilor care intervin (maternitate, boală, schimbare de locuinţă etc.), să apară o serie de noi necesităţi şi să îl facă pe fiecare să aibă alte deziderate faţă de cele ale partenerului. Astfel, pentru a evita confrun­tările repetate, va trebui să vorbim, să ne exprimăm dorinţele şi neajunsurile şi să negociem.

Punctele de reper în aceste tratative ar trebui să fie regulile de igienă a vieţii, adică să se discute despre ceea ce este bun pentru sănătate şi somn, aşa cum sunt expuse în Arta amenajării dormitorului şi Feng shui şi dormitorul.

Diferenţele (şi diferendele) vizează cel mai frecvent gradul de iluminare a camerei, aerarea, aparatele care trebuie admise aici şi activităţile care se desfăşoară în spaţiul respectiv.

Luminozitatea camerei de dormit

Gradul de luminozitate a dormitorului constituie o problemă impor­tantă. Există unii care vor o lumină puternică pentru a adormi şi alţii care vor obscuritate totală. Primilor nu le place să fie trase jaluzelele sau perdelele şi nici draperiile, iar atunci când se lasă noaptea vor vrea să rămână cu lumina aprinsă; printre aceste persoane există unele care au o adevărată fobie faţă de întuneric.

Cei din categoria a doua, dimpotrivă, au nevoie ca jaluzelele, persienele şi draperiile să fie închise cu desăvârşire; ei susţin că cea mai mică rază de lumină îi împiedică să adoarmă sau că îi va trezi prea de dimineaţă, între aceste cazuri extreme, există întotdeauna şi intermediarii.

Pentru a porni de la o bază de negociere cum trebuie, este necesar să ţinem cont de următoarele observaţii:

Este în virtutea naturii şi a biologiei ca somnul să coincidă cu obscuritatea (este chiar baza ritmului circadian). Prin urmare, este logic să ne dorim absenţa luminii.

Cel care preferă lumina, ca şi cel care preferă întunericul o fac din obişnuinţă, or, o obişnuinţă poate fi schimbată. Putem încerca, de pildă, să împăcăm şi capra şi varza: să lăsăm jaluzelele, persienele şi draperiile întredeschise, lucru care se poate obţine treptat, deschizându-le (sau închizându-le) cu câte un grad în fiecare săptămână. De asemenea, le putem închide cu totul şi putem pune o veioză jos, lângă partenerul „”luminofil””.

Teama de obscuritate poate să plece de la o adevărată fobie, caz în care va fi însoţită de o boală, o angoasă, o insomnie. Nu trebuie să ezităm şi să cerem ajutorul unui psihoterapeut.

Aerisirea

Unii vor să lase fereastra deschisă sau întredeschisă, alţii vor ca fereastra să fie închisă. Dacă e să vorbim despre igiena de viaţă, este preferabil ca fereastra să fie întredeschisă, pentru a aerisi camera, sporindu-i conţinutul de oxigen. Astfel, vom favoriza somnul şi vom asigura o bună funcţionare a creierului şi a inimii.

În cazul în care zgomotul din exterior este puternic, putem recurge la dopuri de urechi, practică ce nu poate fi pe placul tuturor: unii au impresia că ar fi dezlipiţi de partenerul lor şi de restul casei (bebeluş sau copil care plânge…). O altă soluţie ar putea veni prin ţinerea ferestrei închise şi montarea unui dispozitiv de aerisire: aer condiţionat, sisteme de împrospătare a aerului etc.

Temperatura

Şi temperatura camerei poate fi un subiect de discuţii în contradictoriu. Există persoane friguroase, cărora nu le place să se dezbrace şi nici să se hârjonească în camere care nu sunt bine încălzite. Şi mai există şi cei cărora le este totdeauna prea cald, care nu suportă căldura în cameră şi au impresia că se sufocă imediat ce se bagă în pat.

Soluţia cea mai bună ar putea fi următoarea: să menţinem în cameră, în timpul zilei şi seara, până la somn, o temperatură între 18 şi 20°C, plăcută pentru a ne dezbrăca şi pentru diferite jocuri, atât pentru o persoană friguroasă cât şi pentru una „”aprinsă””.

Apoi, atunci când ne-am decis să dormim, putem coborî temperatura până la 15 şi chiar 10°C (un termostat sau un buton termostatic plasat pe radiator sau pe calorifer ne va permite un bun control al temperaturii); în acel moment, persoana friguroasă, aflându-se în braţele iubitului şi sub protecţia pilotei, nu se va mai plânge de frig, iar aerul proaspăt respirat îi convine de minune arborelui respirator şi somnului. Evitaţi păturile cu încălzire! Ele emit anumite unde de electricitate statică, dăunătoare pentru somn.

Aparatele

Cât priveşte aparatele pe care trebuie să le admitem în dormitor, acceptate sunt numai telefonul şi o sursă de muzică. Telefonul ne permite să apelăm sau să fim apelaţi în caz de urgenţă nocturnă (probleme de sănătate sau probleme de familie). De asemenea, cu ajutorul telefonului, putem purta o discuţie fără a fi deranjaţi de zgomotele din casă sau fără a-i obliga pe cei din jur să ia parte la conversaţie.

Un radio sau o aparatură hi-fi îşi pot găsi şi ele locul în camera de dormit. În afara faptului că muzica poate constitui o plăcere pentru viaţa în doi, ea mai poate fi folosită pentru a ne linişti seara sau pentru a ne înviora dimineaţa.

În schimb, este absolut necesar să avem şi un set de căşti, pentru zilele în care partenerul nostru nu va fi foarte entuziasmat să asculte şi el muzică.

Toate celelalte aparate electrice sau electronice, în special cele cu cinescop (televizor, monitor de calculator sau alte gadget-uri), trebuie să fie excluse din dormitor, aşa cum am arătat în capitolul despre arta amenajării dormitorului şi feng shui-ul dormitorului.

Camera de dormit este un loc al odihnei, din care trebuie să eliminăm orice agitaţie mentală, fie că ar fi provocată de diferite activităţi distractive, fie de muncă. În plus, ionii pozitivi emişi de tuburile catodice pot avea efecte pertur­batoare asupra sistemului nervos. Locul televizorului este în camera de zi, cel al ecranelor informatice în camera personală.

Dacă totuşi nu putem evita prezenţa acestor aparate în dormitor, va trebui ca pe timpul nopţii să le debranşăm şi să le acoperim cu o pânză, deoarece ele continuă să emită radiaţii atunci când sunt în stand-by şi chiar când sunt închise.

Activităţile

În privinţa activităţilor din dormitor, singurele de dorit sunt cele care servesc scopurilor camerei: odihna, izolarea, interiorizarea şi viaţa erotică. Lucrul în dormitor sau în pat ori privitul la televizor sunt ocupaţii care ne pun în mişcare psihismul (atât intelectul cât şi emotivitatea) şi deci sunt contrare destinderii. În plus, ele consumă din energia şi timpul pe care am putea să ni le consacram vieţii de cuplu şi ne deturnează atenţia de la partener.

Fumatul trebuie să fie absolut proscris aici, deoarece camera de culcare este un loc pe care trebuie să îl îndepărtăm de orice formă de poluare, pentru a le permite creierului şi organismului să se regenereze. Şi tot dormitorul mai este şi locul unde trebuie să manifestăm respect pentru viaţă şi pentru celălalt, un spaţiu oarecum sacru.

Să ascultăm muzică, în schimb, este o activitate agreabilă, care poate fi împărtăşită perfect, cu măsura de precauţie însă pe care am enunţat-o mai înainte: de a însoţi aparatul de radio sau aparatura hi-fi cu o pereche de căşti. Cititul este fără îndoială o activitate foarte potrivită pentru statul în pat.

Confortul şi liniştea favorizează lectura, iar cititul este şi o activitate care nu îl deranjează numaidecât pe partener. Mai mult, cititul poate fi şi o activitate comună, împărtăşită prin citirea împreună a aceleiaşi cărţi sau prin schimbarea de păreri legate de ce descoperă fiecare în conţinutul cărţii.

Este bine totuşi să evităm lectura până la ore avansate, pentru a nu pierde primul „”tren”” spre somn şi a nu deranja adormirea partenerului în cazul în care are un somn sensibil. Despre mâncatul în pat, vom vorbi în capitolul următor.

Diferite probleme

Trebuie să închidem uşa sau să o lăsăm deschisă? Liniştea părinţilor şi viaţa lor erotică cer ca uşa de la dormitor să fie închisă cu cheia în timpul momentelor de intimitate.

Vezi și: Cea mai bună hotă în bucătărie

Partenerul dvs. este deranjat de tic-tac-ul deşteptă­torului şi de lumina cadranului? Luaţi-vă un aparat silenţios şi puneţi-l pe partea dvs. Partenerul vrea să dormiţi gol (goală), iar dvs. preferaţi să staţi îmbrăcat cu o pijama sau o cămaşă de noapte? Alegeţi-vă ţesături foarte plăcute la atingere (mătase, satin) şi nu folosiţi decât haina de pijama ori cămăşi scurte, împăcând astfel cele două gusturi. Partenerul are astm şi nu suportă nici pernele din puf şi nici mochetele? Treceţi la perne din lână sau burete şi lăsaţi pe jos parchetul gol.

Animalele

Locul animalelor nu este în camera de dormit. Pe de o parte din motive de igienă, blana şi orificiile lor naturale fiind rezervoare de microbi şi de paraziţi (insecte şi viermi). Pe de altă parte, animalele atrag atenţia, tandreţea şi mângâierile celor doi pentru a profita ele de acestea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *